pływać każdy może

Autor: Krzysztof Kozerski

Kanadyjska firma Future Beach znana jest ze swych niekonwencjonalnych pomysłów na rekreacyjny sprzęt pływający.

Barracuda to nowy typ roweru wodnego, który od niedawna firma oferuje. Futurystyczne linie wykonanego z tworzyw polietylenowych kadłuba, zapewniają niewielkie opory, dzięki czemu Barracuda porusza się dość żwawo. Dwa pływaki boczne zapewniają dostateczną stateczność poprzeczną “jednostki”. Komfort pływania zapewnić ma rzecz niespotykana na większości rowerów wodnych – regulowane siedzenia. Wadą Barracudy jest jednak tylko jedno “stanowisko napędowe”. Rower wyposażono w odporny na działanie słonej wody i wilgoci układ przeniesienia napędu na śrubę, w którym zastosowano wykonany z włókna kevlarowego pas transmisyjny. Jak zapewnia producent, kształt kadłuba w połączeniu z zastosowaną śrubą, pozwalają Barracudzie bez problemu osiągnąć prędkość około 10 km/h. Barracuda zapewnia bezpieczeństwo swoim pasażerom przy prędkości wiatru do 25 węzłów i wysokości fali do 1 metra.

Barracuda ma 325 cm długości, 119 cm szerokości, 46 cm zanurzenia i waży 61 kg; może zabrać na pokład pasażerów o łącznej masie 154 kg. Model czteroosobowy jest o 8 cm szerszy i przy takim samym zanurzeniu może zabrać pasażerów o masie 290 kg.

Bardziej “plażowym” rowerem wodnym proponowanym przez Future Beach jest Cobra Sport. Rower napędzany jest kołem z pięcioma łopatkami, umieszczonym pomiędzy pływakami. Boczne siedzenia można w prosty sposób zdemontować, tworząc pokład słoneczny. Cobra posiada także elastyczny, łatwy do zdemontowania baldachim zabezpieczający, dla odmiany, przed promieniami słońca. Rower o długości 243 cm, szerokości 142 cm i masie 172 kg może bezpiecznie pływać przy wietrze o prędkości do 20 węzłów i fali o wysokości do 60 cm.

Future Beach ma w swojej ofercie także kajaki. Opływowy kadłub “pływadełka” o nazwie Catamaran 100 Kayak pozwala na zmniejszenie oporów i optymalne wykorzystanie siły mięśni wiosłującego. Kształt kadłuba zapewnia mu stabilność poprzeczną i kursową niespotykaną w tradycyjnych kajakach. Wykonany z tworzyw polietylenowych kajak ma wygodne oparcie, które łatwo się składa na czas transportu. Dno kajaka przed uszkodzeniami mechanicznymi zabezpiecza cienka warstwa aluminium. Na rzeczy osobiste pasażera przewidziano wodoszczelny przedział na rufie kajaka oraz bagażniki na dziobie i rufie, gdzie ekwipunek mocowany jest specjalnymi elastycznymi siatek.

Catamaran 100 Kayak – dł. 323 cm, szer. 69 cm, wys. 51 cm, mogący zabrać na pokład ładunek o masie 113 kg, waży zaledwie 25 kg.

Tags: polietylen, łódka

Category: Spis treści, Technika

Komentarze (0)

Trackback URL | Comments RSS Feed

Brak komentarzy.

Zostaw komentarz

WP Like Button Plugin by Free WordPress Templates