mahoniowy podróżnik

| 17/11/2002 | 0 Komentarzy

Autor: Stefan Ekner

Guliwer 625 został zaprojektowany do pływań po wodach osłoniętych dla 4-osobowej rodziny. Kadłub oparty na sosnowym szkielecie, poszyto sklejką mahoniową, łączoną do wzdłużników nitami miedzianymi i klejem. Część podwodna kadłuba jest oblaminowana.

Ze sklejki wykonano też nadbudówkę, na której zamontowano dębowe handrelingi. Całość wykończona jest drewnem dębowym i mahoniowym. Pokład wyłożono klepką królewską z listew modrzewiowych na podłożu sklejkowym. W części rufowej kokpitu mieszczą się dwie obszerne bakisty, wraz ze wzmocnieniem do przykręcenia pantografu. Okna w nadbudówce oraz forklapa dobrze oświetlają wnętrze jachtu.

Fok i grot, stawiane są na duralowym maszcie, usztywnionym forsztagiem, wantami kolumnowymi i stenwantami oraz achtersztagiem. Fały poprowadzono do kokpitu. Szoty foka wybierane są przez kabestany zamocowane do zrębnic kokpitu. Obrotowy miecz wykonano z ocynkowanej blachy stalowej o grubości 8 mm. Płetwa sterowa sklejona z listew dębowych, podnoszona jest w jarzmie z blachy nierdzewnej.

W kabinie znajdują się cztery pełnowymiarowe koje, rozkładany stół zamocowany na skrzyni mieczowej, kambuz z szafką, szafka odzieżowa oraz jaskółki. Pod kojami, kambuzem i szafką – bakisty. W mesie zainstalowano dwa punkty świetlne. Nad kambuzem umieszczono nawiewnik grzybkowy. W forpiku pod prawą koją jest pomieszczenie na WC. Wnętrze wyłożono boazerią modrzewiową.

dane techniczne:

długość 6,25 m

szerokość 2,4 m

długość KLW 5,6 m

zanurzenie 0,25/1,3 m

pow. żagli 18 m2

wysokość masztu 8 m

balast 200 kg

miecz 70 kg

 

 

 

 

 

 

 

Artykuł opracowano na podstawie materiałów firmy Stenga

Tags: Guliwer, jacht

Category: Spis treści, Technika

Komentarze (0)

Trackback URL | Comments RSS Feed

Brak komentarzy.

Zostaw komentarz

WP Like Button Plugin by Free WordPress Templates