mahoniowy podróżnik
Autor: Stefan Ekner
Guliwer 625 został zaprojektowany do pływań po wodach osłoniętych dla 4-osobowej rodziny. Kadłub oparty na sosnowym szkielecie, poszyto sklejką mahoniową, łączoną do wzdłużników nitami miedzianymi i klejem. Część podwodna kadłuba jest oblaminowana.
Ze sklejki wykonano też nadbudówkę, na której zamontowano dębowe handrelingi. Całość wykończona jest drewnem dębowym i mahoniowym. Pokład wyłożono klepką królewską z listew modrzewiowych na podłożu sklejkowym. W części rufowej kokpitu mieszczą się dwie obszerne bakisty, wraz ze wzmocnieniem do przykręcenia pantografu. Okna w nadbudówce oraz forklapa dobrze oświetlają wnętrze jachtu.
Fok i grot, stawiane są na duralowym maszcie, usztywnionym forsztagiem, wantami kolumnowymi i stenwantami oraz achtersztagiem. Fały poprowadzono do kokpitu. Szoty foka wybierane są przez kabestany zamocowane do zrębnic kokpitu. Obrotowy miecz wykonano z ocynkowanej blachy stalowej o grubości 8 mm. Płetwa sterowa sklejona z listew dębowych, podnoszona jest w jarzmie z blachy nierdzewnej.
W kabinie znajdują się cztery pełnowymiarowe koje, rozkładany stół zamocowany na skrzyni mieczowej, kambuz z szafką, szafka odzieżowa oraz jaskółki. Pod kojami, kambuzem i szafką – bakisty. W mesie zainstalowano dwa punkty świetlne. Nad kambuzem umieszczono nawiewnik grzybkowy. W forpiku pod prawą koją jest pomieszczenie na WC. Wnętrze wyłożono boazerią modrzewiową.
dane techniczne:
długość 6,25 m
szerokość 2,4 m
długość KLW 5,6 m
zanurzenie 0,25/1,3 m
pow. żagli 18 m2
wysokość masztu 8 m
balast 200 kg
miecz 70 kg
Artykuł opracowano na podstawie materiałów firmy Stenga
Category: Spis treści, Technika
Komentarze (0)
Trackback URL | Comments RSS Feed
Brak komentarzy.