Judel i Vrolijk dla morskich wagabundów

Autor: Krzysztof Kozerski

Hanse 311 – jacht powstały w znanym niemieckim biurze konstrukcyjnym Judel/Vrolijk & Co, charakteryzuje elegancka, a zarazem nowoczesna sylwetka oraz dobre właściwości żeglugowe. Jednostka przeznaczona jest do turystyki morskiej. Kadłub i pokład o konstrukcji przekładkowej laminowany jest ręcznie, co gwarantuje odpowiednie parametry wytrzymałościowe skorupy. Odpowiednią stateczność zapewnia jednostce żeliwna płetwa balastowa mocowana do kadłuba nierdzewnymi śrubami. Profilowany ster poruszany jest drewnianym rumplem lub kołem sterowym (opcja). Jednostka ma samoodpływowy przestronny i funkcjonalny kokpit. Okładziny z drewna teakowego na siedzeniach przydają mu szyku i elegancji. Kokpit wyposażono też w osobny prysznic.

Wnętrze to przestrzeń i funkcjonalność – wysokość w salonie wynosi 185 cm. Meble wykonane zostały ze sklejki mahoniowej. Wszystkie drzwi wewnątrz jachtu wykonane są metodą “sandwich”, aby zminimalizować masę zabudowy, co ma bezpośredni wpływ na właściwości nautyczne jachtu. Drzwiczki do szafek wykonane są z ratanu. W kabinie dziobowej znajduje się podwójna koja (długość 2m), a po obu jej stronach – szafki i półki. Kabina oddzielona jest drzwiami od salonu, mieszczącego rozkładany stół z siedzeniami po obu stronach. Wewnątrz salonu rozmieszczone są szafki i półki na książki, stolik nawigacyjny ze schowkiem na mapy, miejscem na sprzęt i tablica z bezpiecznikami instalacji elektrycznej. Kabina rufowa mieści duże podwójną koję (długość 2m), podwieszone szafki i półki. Podobnie jak kabina dziobowa, od salonu oddzielona jest drzwiami. W kambuzie zainstalowano zlewozmywak ze stali nierdzewnej z elektryczną pompę wody pitnej, czerpiącej ją ze 100-litrowego zbiornika, dwupalnikową kuchenkę gazową oraz pojemnik na żywność (możliwość zainstalowania agregatu chłodzącego). Toaleta wyposażona jest w ręczną pompę do odprowadzania fekaliów i zbiornik oraz w umywalkę z zimną wodą.

Hanse 311 otaklowany jest jako slup z takielunkiem ułamkowym 7/8. Łączna powierzchnia grota i foka wynosi niemal 50 m2. Maszt i bom wykonano z aluminium, olinowanie stałe – ze stali nierdzewnej. Zastosowanie lazy jacków, rolera foka oraz jednolinowego systemu refowania ułatwia obsługę ożaglowania. Wszystkie liny do obsługi żagli doprowadzone są do kokpitu, zaś fały poprowadzono wewnątrz masztu. Napęd pomocniczy jachtu stanowi wysokoprężny, trzycylindrowy silnik Volvo Penta MD 2020 o mocy 19 KM (możliwość zainstalowania silnika 27 KM).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

dane techniczne:

długość 9,45 m
szerokość 3,20 m
zanurzenie 1,40m
balast 1400 kg
masa własna 3860 kg
wysokość w salonie 1,85m
liczba miejsc do spania 6
grot pełnolistwowy 28,5 m2
fok 21,30 m2

 

fot. Krzysztof Chojnacki, Erma

Tags: jacht

Category: Spis treści, Technika

Komentarze (0)

Trackback URL | Comments RSS Feed

Brak komentarzy.

Zostaw komentarz

WP Like Button Plugin by Free WordPress Templates